Discipline de Lider

Credința Ethys este că oamenii vor rămâne capabili de înțelepciune, purtători de mister și unici. Dincolo de resurse umane sau capital uman, subordonați, superiori sau angajați, ei sunt oameni.

Nu există echilibru personal-profesional. Există doar o conviețuire prețioasă pe o perioadă de timp limitată, în sisteme complexe, tot mai schimbătoare și tot mai puțin predictibile – Familie, Organizații, Societate. Frumusețea acestor sisteme este că, în general, ele există pentru mai mult timp decât noi și decât liderii lor.

Există în schimb

  • roluri diferite și schimbătoare și semnificații individuale în aceste sisteme.
  • opțiunea unui echilibru individual, emoțional și comportamental, care poate fi influențat prin experiență cunoaștere și disciplină, bazate pe rațiune.
  • opțiunea armonizării între : speranțele și așteptările individuale ale oamenilor, realitatea sistemelor, și influența reală a oamenilor asupra celorlalți și asupra sistemului însuși .

Obiectivul Ethys este dezvoltarea de competențe comportamentale esențiale ale experților, cu scopul unei negocieri reciproc avantajoase între ei și cu diferite grupuri pentru generarea unor tranzacții juste între oameni și sisteme.

Cultura unei organizații este suma unor obișnuințe comportamentale esențiale ale oamenilor ei, bazate pe credințe și valori specifice și care impactează fundamental implementarea strategiei, a proceselor și rezultatele.
Emoțiile și acțiunile oamenilor în caz de eroare, eșec, conflict, schimbare, sunt diferite în diferite grupuri, și influențează calitatea vieții profesionale, capacitatea de a inova și performanța într-un context dat.

Poate cele mai importante Discipline ale unui lider sunt aptitudinile de coaching, așa cum sunt definite de către International Coach Federation. Cunoașterea cognitiv comportamentală și exersarea disciplinată a abilității de a acționa cu înțelepciune, aduce în organizațiile contemporane performanță dar și respect pentru oameni.

Principalele repere Ethys sunt : Competențele ICF, Teoria cognitiv comportamentală, Teoria rațional emoțională și Științele complexității.

Capitol 1. Etica este o abilitate comportamentală învățată și ajustată permanent

Capitol 2. Cunoașterea și reflecția personală
Evaluarea preferințelor cognitive, comportamentale, ocupaționale valori
Observarea automatismelor trigger-patimă -acțiune-recompensă
Focusarea atenției și atenția distributivă

Capitol 3. Realitatea emoțiilor
Emoțional literacy
Modestia și activarea curiozității

Capitol 4. Facilitarea autocunoașterii și reflecției celorlalți
Realitatea distorsiunilor cognitive
Chestionare puternică
Comunicare directă
Facilitarea învățării:Feed back, feed forward, auto evaluarea prin înregistrare

Capitol 5. Dezvoltarea și managementul relațiilor profesionale în rețele complexe în schimbare.
Account management
Parteneriat, camaraderie, prietenie, alianță
Dificultatea în : persuasiune, influență, eșec, negociere, conflict, iertare, relansare, mediere, litigiu
Tipuri de contracte și puterea încrederii dincolo de ele.

Capitol 6. Procese decizionale,

Capitol 7. Ce anume planificăm și excelența în execuție