Complexitate

Comerțul de gherilă

Tacticile de gherilă, de origine militară, sunt în prezent utilizate în multe alte domenii, ca de exemplu în marketing *.

La nivel global, cererea de echipamente medicale de protecție și truse de testare pentru noul coronavirus a explodat în luna februarie. Față de cererea explozivă, oferta bazată pe capacitățile de producție anterioare a devenit aproape nesemnificativă. Față de rata de răspândire a infecției, viteza creării noilor capacități de producție este chinuitor de lentă, au apărut furnizori noi fără credibilitate, speculanți și falsuri.

Pentru a cumpăra acum echipamente medicale de protecție și truse de testare pentru noul coronavirus, este nevoie de tactici comerciale de gherilă.  

Gherila creează avantaj competitiv prin:

  • Grup restrâns de experți, obiective precise, capacitate de reacție rapidă
  • Creativitate
  • Abilitatea de estimare și asumare a riscurilor, eșecului și a pierderilor.

Toate acestea sunt competențe comportamentale ale antreprenorilor performanți.

Sistemele de achiziții publice nu dispun de aceste competențe. Cadrul procedural al achizițiilor publice este conceput pentru control și pedeapsă, promptitudinea nu e o prioritate, iar de creativitate nici nu poate fi vorba. Asumarea în comun a pierderilor și a riscului, neexersate în afara crizei, acum lipsesc.

Avem modele de antreprenori performanți și inimoși care au demarat mici gherile comerciale pentru obținerea de echipamente de protecție. Este greu, au apărut multe falsuri, pentru a rezerva linii de producție se cer bani mulți în avans și fără garanții. Mai avem șanse deoarece antreprenorii au tenacitate. Vocatia antreprenoriala înseamna încredere acțiune eșec ajustare acțiune.

Concluzie

La ora asta în lume, pe lângă leadership 🙂 și expertiză medicală, expertiza antreprenorială în comerțul de gherilă cu echipamente de protectie și teste pentru noul coronavirus,  este un avantaj.

Să căutam acei antreprenori și să le oferim tot suportul nostru.

* Jay Conrad Levinson Guerrilla Marketing

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *